€ 50,-* extra korting op alle speeltoestellen met de code ENDOFSEASON50 – geldig t/m 03.10.2022! Nu besparen

FAQ Home Page

Laden...

Help Center

TOP 10
Moet ik het speeltoestel aan de ondergrond bevestigen?
Ook als je speeltoestel er veilig en stabiel uitziet: om de veiligheid van jouw kinderen te waarborgen, raden wij aan om elk speeltoestel in de grond te verankeren. Door dit te doen, wordt de stabiliteit van het speeltoestel of van de schommel verhoogd. Alle ankers worden aan de palen van het speeltoestel vastgeschroefd en zijn afhankelijk van het soort ankers dat je kiest niet zichtbaar. Over het algemeen raden wij aan om elke paal die de bodem raakt te verankeren. Ladders en klimwanden moeten evenals met twee ankers vastgezet worden. Voor de glijbaan adviseren wij ons SlideLock glijbaanankers. Verdere informatie vind je in de desbetreffende artikelomschrijving. Tip: onze grondankers zijn geschikt voor elke toren.
Hoe verloopt de bouw van het basisframe en het in beton plaatsen van de ankers?
Ga als volgt te werk bij het plaatsen van de ankers in beton/het monteren van het basisframe: Monteer het basisframe en zet het op de uiteindelijke plaats. Let daarbij op de veiligheidsafstanden zoals aangegeven in de montagehandleiding. Markeer de plek van de palen waar het basisframe moet komen te staan. Verplaats het basisframe, zodat alle gaten gemakkelijk kunnen worden gegraven. Let op: de gaten moeten circa 70 cm diep zijn en een diameter van circa 30 cm hebben. Monteer de ankers aan de binnenzijde van de palen. Plaats nu het basisframe weer terug op de definitieve plaats. Het speeltoestel moet waterpas staan. Gebruik ter ondersteuning stenen of houten wiggen. Giet het beton in de gaten zodat deze tot circa 60 cm gevuld zijn. Zorg ervoor dat alleen de ankers zijn bedekt met beton, de palen blijven vrij. Als het beton droog is, kan het resterende gat opgevuld worden met aarde. Zorg ervoor dat de dragende palen van uw speeltoestel bij het in beton plaatsen contact maken met de ondergrond. Een juiste verankering is noodzakelijk voor de stabiliteit van uw speeltoestel en helpt gevaarlijke situaties te voorkomen. Bovendien beschermt dit uw schroeven tegen vroegtijdig roesten.
Heb ik voor het bouwen van het speeltoestel een funderingsplan nodig?
Een funderingsplan is niet noodzakelijk, aangezien het speeltoestel eerst volledig gebouwd wordt en vervolgens op de uiteindelijke plaats in beton gefixeerd wordt.Meer informatie over de bouw van het basisframe vindt u in volgende vraag: Hoe verloopt de bouw van het basisframe en het in beton plaatsen van de ankers?
Is het nodig om de gaten voor de schroeven voor te boren?
Nadat het hout van uw speeltoestel is gedroogd, adviseren we de gaten voor te boren, voordat u de schroeven indraait. Zo minimaliseert u het risico dat scheuren ontstaan. Bovendien wordt hiermee voorkomen dat de legering van de schroeven wordt beschadigd en voorkomt u vroegtijdig roesten.
Waar vind ik de montagehandleiding voor de opbouw van Wickey speeltoestellen?
De montagehandleiding ontvang je bij je bestelling in de bijgeleverde schroevenzak. Mocht deze toch ontbreken, neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. Wij sturen je de handleiding zo snel mogelijk toe.
Kan het speeltoestel anders opgebouwd worden dan beschreven?
De gezondheid van uw spelende kinderen en hun veiligheid staan voor u als ouders en ook voor ons altijd centraal. Daarom adviseren wij onze speeltoestellen zo te bouwen zoals aangegeven in onze montagehandleiding. Hoewel bijna al onze speeltoestellen zo zijn geconstrueerd en ontworpen dat ze gespiegeld kunnen worden gebouwd, voorkomt u door het bouwen conform de montagehandleiding gevaarlijke situaties.
Welk hout gebruikt Wickey?
Het geïmpregneerde Wickey dennen- of sparrenhout is afkomstig van een natuurlijke en duurzame teelt en staat voor een lange levensduur buitenshuis. Hierdoor hebben onze producten een hoogwaardige standaard en is uitbundig en veilig speelplezier gegarandeerd!
Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken?
Je kunt ons via het contactformulier en per telefoon bereiken. U bereikt ons van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 uur en 16:00 uur via het volgende telefoonnummer: +31 (0)85 0187 632 We raden je aan om de informatie m.b.t. hotlinetijden in acht te nemen.
Helpt de chauffeur van de bezorgdienst mij om het speeltoestel naar mijn grondstuk te verplaatsen?
Helaas is dit om organisatorische redenen niet mogelijk. Levering is gratis tot aan de trottoirrand - en daarna mag jij het overnemen.
Hoe stuur ik mijn artikelen terug?
Indien het bij de te retourneren artikelen om artikelen die per bezorgdienst geleverd zijn gaat, zullen wij samen met jouw een afhaaldatum met de transporteur vastleggen en de volledige kosten van de retourzending voor onze rekening nemen. Wil je echter een kleiner artikel terugsturen, dan vragen wij je vriendelijk om dit zelf via een door jouw uitgezochte pakketdienst naar ons terug te sturen. Tip: Kies altijd dezelfde pakketdienst die ook voor de levering van je artikel verantwoordelijk was. Dit is meestal de goedkoopste optie. Voor een snelle en soepel afloop van het retourproces raden we je aan om ons Retourformulier te gebruiken. Dit is echter niet verplicht.
View all
Bestelling
Waarom moet ik mijn telefoonnummer invullen?
Onze speeltoestellen worden vanwege hun grootte niet per conventionele pakketdienst geleverd, maar per vrachtwagen met hefplatfom. Om de gewenste leveringsdatum met je af te stemmen, neemt de transporteur telefonisch contact met je op. Zo weten wij zeker dat jij a) thuis bent en b) je speeltoestel op tijd geleverd wordt.
Kan ik ook telefonisch bestellingen plaatsen?
Je kunt je bestelling alleen online via onze webshop plaatsen.
Kunnen het factuur- en bezorgadres van elkaar afwijken?
Verschillende factuur- en bezorgadressen zijn helemaal geen probleem: je kunt bij het afronden van je bestelling met slechts een klik een ander bezorgadres opgeven.
Waarom zijn er prijsverschillen tussen de verschillende landen/shops?
Misschien vraag je je af waarom er prijsverschillen zijn tussen onze shops in verschillende landen. Dit heeft onder andere met landspecifieke omstandigheden te maken, zoals bijvoorbeeld de berekening van de verzendkosten. Wij doen ons best om deze verschillen tot het minimale te beperken, maar we kunnen dit niet helemaal voorkomen. Voor elk land gelden de genoemde prijzen in de webshop. In sommige webshops bieden we de mogelijkheid om in een ander land te leveren. Deze informatie kun je in onze webshop in de rubriek Bestelling & Levering nalezen.
Krijg ik een bestelbevestiging?
Nadat je je shopping trip hebt beëindigd, willen wij natuurlijk niet op ons laten wachten. Wij sturen meteen een bestelbevestiging naar je e-mail adres met alle belangrijke informatie over het verdere verloop. Check ajb ook je spam-map. Mocht je geen bestelbevestiging hebben ontvangen, neem dan gewoon contact op met onze klantenservice via: +32 (0)78 482 559. Hier helpen we je graag verder!
Kan ik ook bestellingen plaatsen via mijn smartphone?
Ja, je kunt met je smartphone gemakkelijk een kijkje nemen in onze webshop en natuurlijk ook bestellingen plaatsen.
Binnen welke periode kan ik een bestelling annuleren?
Als de goederen ons magazijn nog niet hebben verlaten of als je nog niet betaald hebt, dan is het geen probleem om de bestelling te annuleren. Dit betekent dus dat je jouw bestelling zonder problemen kunt annuleren zolang je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen. Maak je geen zorgen als je al betaald hebt. Je krijgt in dit geval gewoon je geld terug.
Wanneer kan ik mijn besteldetails veranderen?
Zolang het gewenste artikel nog in de winkelwagen ligt en de bestelling niet afgerond is, kun je de besteldetails zonder problemen wijzigen. Na het afronden van de bestelling zijn wijzigingen helaas niet meer mogelijk. Als je vragen hebt of hulp nodig hebt, neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier met als betreft " Status/Bezorging van de bestelling - Andere vraag".
Is er een herroepingsformulier?
Binnen de eerste 14 dagen kun je zonder de reden aan te geven het contract herroepen. Verdere informatie en het formulier vindt je hier: Herroepingsrecht.
View all
Betaling
Welke betaalmethoden biedt Wickey aan en waar moet op gelet worden?
Om uw bestelling eenvoudig te betalen, bieden wij u een selectie van de meest gangbare betaalmogelijkheden in onze shop aan: Bancontact Vooruitbetaling Creditcard PayPal Klarna - Betaal later ApplePay Meer informatie over de door ons geaccepteerde betaalmethodes kunt u hier vinden: Betalingsmogelijkheden
Wanneer wordt mijn creditcard belast?
Je creditcard wordt belast zodra je de bestelling hebt geplaatst. Houd altijd rekening met het type facturering dat op je creditcard van toepassing is.
Kan de betaalmethode op korte termijn worden gewijzigd?
Controleer voor het afronden van je bestelling of je de juiste betaalmethode hebt gekozen. Het is helaas niet mogelijk om achteraf de betaalmethode te wijzigen.Heb je toch een fout gemaakt bij het kiezen van de betaalmethode, neem dan gewoon contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. Zij zullen je zo snel mogelijk verder helpen.
Wat zijn de bankgegevens van Wickey?
Onze bankgegevens zijn als volgt:Wickey GmbH & Co. KG IBAN: NL84 ABNA 0619 5864 51BIC/SWIFT: ABNANL2AVergeet niet om je betalingskenmerk te vermelden bij je betaling. Zo kunnen we de betaling beter aan jouw bestelling koppelen. Zodra we jouw betaling ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een e-mail met een betaalbevestiging.
Zijn mijn gegevens veilig gedurende het betaalproces?
Safety first is ons motto! De veiligheid van jouw gegevens staat bij ons en bij onze betaalpartners dan ook voorop. We werken uitsluitend samen met erkende betaaldiensten, die aan de hoogste veiligheidsnormen voldoen en geavanceerde fraudepreventiesystemen inzetten. Zo garanderen wij een snelle en veilige verwerking van de betalingen.
Hoe werkt het bestel- en betalingsproces met de betaalmethode "Klarna - Betaal later"?
Selecteer in de eerste stap in de checkout "Klarna - Betaal later" en bevestig de aankoop door op de koopknop te klikken. Je wordt dan doorgestuurd naar Klarna, waar je je bestelling kunt afronden. Bij de betaalmethode "Klarna - Betaal later", betaalt Klarna vooraf voor jou en maakt je volledige factuurbedrag naar ons over, zodat niets de verzending van je bestelling in de weg staat. Nadat de bestelling is verzonden, stuurt Klarna je een betaalverzoek, dat binnen de door Klarna aangegeven termijn aan Klarna moet worden betaald. We vragen je het rekeningbedrag niet aan Wickey, maar uitsluitend aan Klarna over te maken. Let op: Houd er rekening mee dat Klarna zich het recht voorbehoudt om je betaling in uitzonderlijke gevallen te weigeren. Kies in dat geval een andere betaalmethode.
Naar wie maak ik het openstaande factuurbedrag over als ik voor de betaalmethode "Klarna - Betaal later" gekozen heb?
We vragen je dringend om het factuurbedrag rechtstreeks naar Klarna over te maken, aangezien Klarna vooraf voor je betaalt. Dit geldt voor de betaalmethode "Klarna - Betaal later".
Hoe en wanneer krijg ik mijn rekening?
Je ontvangt de rekening van je bestelling per E-mail, zodra wij de betaling ontvangen hebben.
Kan ik ook een rekening op naam van mijn bedrijf krijgen?
Je kunt de rekening natuurlijk ook op naam van je bedrijf krijgen. Vul hiervoor tijdens het bestelproces de velden "Bedrijf" en "BTW-nummer" in.
Wordt de btw afzonderlijk op de rekening vermeld?
De btw wordt niet afzonderlijk vermeld. Op de rekening zie je wel hoe het totaalbedrag inclusief btw is samengesteld.
View all
Verzending en levering
Hoe verloopt de levering bij Wickey?
Wij leveren onze speeltoestellen via een transportbedrijf. Kleinere accessoires leveren wij per pakketdienst.
Via welk transportbedrijf of via welke pakketdienst levert Wickey speeltoestellen en accessoires?
Aangezien wij door bijna heel Europa leveren, werken wij samen met een groot aantal transportbedrijven. Bij kleinere pakketjes werken we met verschillende pakketdiensten samen.
Hoe worden de Wickey speeltoestellen afgeleverd? Hoe zijn ze verpakt?
Safety first - is ons motto bij de verpakking! Je ontvangt onze spullen veilig en stevig verpakt in een pakket of op een pallet met beschermfolie. Ook grotere pakketten zoals speeltoestellen of schommels levert het transportbedrijf veilig tot bij jouw op de stoep.
Waar moet ik op letten wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
Ondanks onze betrouwbare partners, kunnen we leverschade helaas niet altijd voorkomen. Laat direct zichtbare beschadigingen op de vrachtbrief van de transporteur noteren. Wij vragen je de levering toch in ontvangst te nemen en te controleren of deze compleet en onbeschadigd is. Mocht iets niet naar wens zijn, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier met als betreft "Service en garantie - Garantie". Wij zorgen zo snel mogelijk voor vervanging.
Wordt een bestelling van meerdere Wickey artikelen samen geleverd?
In principe geldt: één bestelling, één levering! Tenzij u natuurlijk zoveel geshopt heeft dat het simpelweg niet in één pakket past. Ook worden, afhankelijk van de situatie en het volume, onze kinderbedden en Tiny speeltoestellen in verschillende pakketten verzonden.
Helpt de chauffeur van de bezorgdienst mij om het speeltoestel naar mijn grondstuk te verplaatsen?
Helaas is dit om organisatorische redenen niet mogelijk. Levering is gratis tot aan de trottoirrand - en daarna mag jij het overnemen.
Is het mogelijk het aflevermoment bij de transporteur nog op korte termijn te wijzigen?
Mocht je de bezorgafspraak op korte termijn willen verplaatsen, volstaat een telefoontje naar +32 (0)78 482 559. Er kunnen echter magazijn- en aanvullende kosten aan verbonden zijn bij de transporteur, die onder voorbehoud en afhankelijk van de situatie voor jouw rekening zijn. Neem voor nadere informatie telefonisch contact op met onze klantenservice.
Wat gebeurt er als ik tijdens de levering niet thuis ben?
Wij verzoeken je deze situatie te vermijden, om de daarmee gepaard gaande extra werkzaamheden en eventuele meerkosten voor alle betrokken partijen zo laag mogelijk te houden. Lukt het echt niet om bij de afspraak aanwezig te zijn, dan zullen wij in actie komen. In dit geval neemt het transportbedrijf met ons contact op en zullen wij weer met jou contact opnemen om een nieuwe afleverdatum in te plannen. Uiteraard nemen wij de bezorgkosten van het transportbedrijf graag voor onze rekening, als het de eerste bezorging betreft. Indien echter een tweede levering nodig is, zullen wij met de transporteur overleggen in hoeverre er extra kosten ontstaan. Deze kunnen afhankelijk van de situatie voor jouw rekening zijn.
Kan ik mijn bestelling ook bij jullie ter plaatse afhalen?
Alhoewel wij onze klanten graag allemaal persoonlijk zouden willen begroeten, is het omwille van organisatorische redenen helaas niet mogelijk om je bestelling ter plaatse af te halen.
Kan ik mijn bestelling ook bij een afleverpunt laten leveren?
Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt je bestelling uiteraard wel laten leveren op het adres van een persoon die deze graag voor je wil aannemen.
View all
Retouren
Hoelang kan ik met een klacht bij jullie terecht?
Er bestaat geen minimale termijn waarop je klachten bij ons kenbaar dient te maken. Op onze houten onderdelen zit een garantie van 10 jaar en op alle andere onderdelen een garantie van 2 jaar. Los daarvan gelden de wettelijke voorschriften. Verdere informatie vind je in de instructies over herroepingsrecht.
Hoe stuur ik mijn artikelen terug?
Indien het bij de te retourneren artikelen om artikelen die per bezorgdienst geleverd zijn gaat, zullen wij samen met jouw een afhaaldatum met de transporteur vastleggen en de volledige kosten van de retourzending voor onze rekening nemen. Wil je echter een kleiner artikel terugsturen, dan vragen wij je vriendelijk om dit zelf via een door jouw uitgezochte pakketdienst naar ons terug te sturen. Tip: Kies altijd dezelfde pakketdienst die ook voor de levering van je artikel verantwoordelijk was. Dit is meestal de goedkoopste optie. Voor een snelle en soepel afloop van het retourproces raden we je aan om ons Retourformulier te gebruiken. Dit is echter niet verplicht.
Wat moet ik doen als een artikel beschadigd is of als er iets ontbreekt?
Ondanks onze betrouwbare partners, kunnen we onvolkomenheden bij de levering helaas niet altijd voorkomen. Laat direct zichtbare beschadigingen op de vrachtbrief van de transporteur noteren. Wij vragen je de levering toch in ontvangst te nemen en aan de hand van de montagehandleiding te controleren of deze compleet en intact is en eventuele schade op foto's vast te leggen. Neem dan contact met ons op via ons contactformulier en stuur ons een volledige lijst van de betreffende onderdelen inclusief de foto's. Zorg ervoor dat de lijst compleet is, zo kunnen we een lange wachttijd voorkomen. We nemen zo snel mogelijk contact met je op met een passende oplossing.
Op welke manier kan ik een artikel omruilen?
Ook het omruilen van een artikel verloopt via ons retourformulier. Vul uw e-mailadres en bestelnummer in en volg de instructies op. Onze klantenservice zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om het verdere proces te bespreken.
Hoe krijg ik mijn geld terug?
De terugbetaling is afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode. Heb je het bedrag van de bestelling zelf overgemaakt? Stuur ons dan je bankgegevens, zodat we het bedrag terug kunnen storten. Heb je per PayPal of per creditcard betaald? In dit geval hebben we jouw betaalgegevens al en hebben we geen verdere gegevens nodig om de terugbetaling door te voeren. Let er wel op dat de terugbetaling tot 14 dagen in beslag kan nemen.
Ontvang ik een retourbevestiging?
Zodra wij jouw retour ontvangen hebben, sturen wij jou natuurlijk een e-mail met de bevestiging.
Kan ik voor de retourzending van een Wickey speeltoestel zelf een transportdienst uitzoeken?
Helaas kunt u omwille van logistieke redenen de transportdienst niet zelf uitzoeken. Bovendien hebben wij niet de mogelijkheid om informatie door te geven aan de transportdienst, aangezien deze bij de uitvoering vaak samenwerkt met onderaannemers.
Mag ik de ontvangst van een Wickey speeltoestel weigeren bij hevige beschadigding?
Ondanks onze betrouwbare partners, kunnen we leverschade helaas niet altijd voorkomen. Laat direct zichtbare beschadigingen op de vrachtbrief van de transporteur noteren. Wij vragen je de levering toch in ontvangst te nemen en te controleren of deze compleet en onbeschadigd is. Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Wij zorgen zo snel mogelijk voor vervangend materiaal.
View all
Opbouw en veiligheid
Waar vind ik de montagehandleiding voor de opbouw van Wickey speeltoestellen?
De montagehandleiding ontvang je bij je bestelling in de bijgeleverde schroevenzak. Mocht deze toch ontbreken, neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. Wij sturen je de handleiding zo snel mogelijk toe.
Hoeveel tijd neemt de opbouw van een Wickey speeltoestel gemiddeld in beslag?
Ervaring leert, dat de opbouw redelijk snel lukt met een extra hulp en dankzij de gedetailleerde montagehandleiding. Gemiddeld genomen en afhankelijk van je doe-het-zelf vaardigheden en de voorbereiding van het gereedschap heb je voor onze kleinste speeltoestellen, zonder het plaatsen in beton, ongeveer 6-8 uur nodig. Voor het grootste speeltoestel raden we je aan om twee helpers erbij te betrekken. Dan zou je binnen 10-12 uur klaar kunnen zijn. En als je vrienden er eenmaal zijn, kunnen ze na gedane arbeid natuurlijk ook blijven voor de feestelijke ingebruikname.
Heb ik nog extra gereedschappen nodig voor de montage van het speeltoestel?
De planken en palen zijn op maat gezaagd en hoeven alleen aan de randen geschuurd te worden om splinters te voorkomen. Ook de benodigde schroeven inclusief afdekkappen wordt meegeleverd. Voor de montage heb je het volgende gereedschap nodig: Accuboormachine Waterpas Rubberhamer Winkelhaak Steeksleutelset Tips:Zorg ervoor dat je de juiste bitmaat gebruikt bij het bevestigen van de meegeleverde schroeven om voortijdig roesten en beschadigingen te voorkomen.Boor de gaten, voor het indraaien van de schroeven, voor. Dit minimaliseert het risico op beschadiging van de schroeven.
Wanneer contacteer ik een montageservice?
Wees er zeker van dat de bestelling compleet geleverd is en dat er niets ontbreekt, voordat je een montageservice contacteert. Dit bespaart je tijd, geld en moeite en de medewerkers kunnen ontspannen aan de slag gaan.
Kan het speeltoestel anders opgebouwd worden dan beschreven?
De gezondheid van uw spelende kinderen en hun veiligheid staan voor u als ouders en ook voor ons altijd centraal. Daarom adviseren wij onze speeltoestellen zo te bouwen zoals aangegeven in onze montagehandleiding. Hoewel bijna al onze speeltoestellen zo zijn geconstrueerd en ontworpen dat ze gespiegeld kunnen worden gebouwd, voorkomt u door het bouwen conform de montagehandleiding gevaarlijke situaties.
Hoe monteer ik de wateraansluiting aan mijn glijbaan?
Heb je gekozen voor een toestel met een golfglijbaan met wateraansluiting, dan heb je voor de montage een boor nodig met een diameter van 4 mm en een minimale lengte van 5 cm. Ook heb je fijn schuurpapier nodig om de door het boren ontstane bramen aan de bovenkant van de glijbaan licht op te schuren. Voor de aansluiting heb je een slang met een diameter van 12,7 mm (1/2 inch) en een bijbehorende slangklem om de verbinding vast te zetten nodig.Let op! Alleen onze 175 cm, 220 cm en 300 cm golfglijbanen hebben een wateraansluiting. Aan de achterzijde van de glijbaan bevindt zich een aansluitpijp die de plaats van de wateraansluiting aangeeft. Steek de boor van onderaf door de buis en boor het gat uit. De ontstane bramen kunnen worden verwijderd door de boorkop erover te bewegen. De resterende bramen kunnen voorzichtig worden afgeschuurd met fijn schuurpapier.Tip: Oefen bij het schuren niet te veel druk uit om krassen op de glijbaan te voorkomen. Schroef vervolgens de tuinslang op de aansluiting en zet deze vast met de slangklem. Nu kan de waterpret beginnen!
Welke ondergrond is het meest geschikt voor Wickey speeltoestellen
Je kunt het speeltoestel het beste op een vlakke ondergrond opbouwen. Gras- en zandvlaktes met genoeg plek om het speeltoestel heen zijn hiervoor het meest geschikt. Bij een harde ondergrond zijn rubberen tegels aan te bevelen.
Moet ik het speeltoestel aan de ondergrond bevestigen?
Ook als je speeltoestel er veilig en stabiel uitziet: om de veiligheid van jouw kinderen te waarborgen, raden wij aan om elk speeltoestel in de grond te verankeren. Door dit te doen, wordt de stabiliteit van het speeltoestel of van de schommel verhoogd. Alle ankers worden aan de palen van het speeltoestel vastgeschroefd en zijn afhankelijk van het soort ankers dat je kiest niet zichtbaar. Over het algemeen raden wij aan om elke paal die de bodem raakt te verankeren. Ladders en klimwanden moeten evenals met twee ankers vastgezet worden. Voor de glijbaan adviseren wij ons SlideLock glijbaanankers. Verdere informatie vind je in de desbetreffende artikelomschrijving. Tip: onze grondankers zijn geschikt voor elke toren.
Welke ankers zijn het beste en zijn deze bij de bestelling inbegrepen?
De ankers moet je los bij het speeltoestel bestellen. Deze zijn niet inbegrepen. Bekijk eens de productpagina van jouw product. Hier geven wij advies over het soort en aantal ankers die wij voor jouw speeltoestel aanbevelen.   Grondanker Bodemanker Hoekanker   Vierkante palen / Rechte ladders Schommel palen Ronde palen Tiny-/Flyer-Serie Smart-/Prime-Serie Losse, korrelige bodem (altijd in beton vastzetten) Vaste, stenen bodem Montage tips Eenvoudigste montageDraaien of in beton vastzetten Eenvoudige montage*In beton vastzetten Eenvoudige montage*In beton vastzetten Stabiliteit Stabiel en zeker (Standaard) Stabiel en zeker (Premium) Stabiel en zeker (Premium) *Aanbeveling: montage aan de binnenzijde, anker van de buitenkant niet zichtbaar
Heb ik voor het bouwen van het speeltoestel een funderingsplan nodig?
Een funderingsplan is niet noodzakelijk, aangezien het speeltoestel eerst volledig gebouwd wordt en vervolgens op de uiteindelijke plaats in beton gefixeerd wordt.Meer informatie over de bouw van het basisframe vindt u in volgende vraag: Hoe verloopt de bouw van het basisframe en het in beton plaatsen van de ankers?
View all
Augmented Reality
Wat is Augmented Reality (AR)?
Om het zoeken naar het speeltoestel van uw dromen eenvoudiger te maken, bieden wij u onze Augmented Reality-functie aan. Augmented Reality (afgekort: AR, Nederlands: toegevoegde werkelijkheid) is een techniek waarbij er in de computer beelden aan de werkelijkheid worden toegevoegd. In het geval van de AR-functie van Wickey betekent dit het volgende: we geven u de mogelijkheid om onze speeltoestellen, voorafgaand aan de aanschaf, met behulp van uw smartphone op ware grootte in uw tuin te plaatsen. Zo kunt u vooraf kijken welk speeltoestel het beste bij uw tuin past, of de perfecte plek bepalen.
Hoe werkt de Augmented Reality-functie via mijn smartphone?
Smartphone-versie: Klik op de link: "Speeltoestel in 3D-ware grootte in de tuin projecteren" De link vindt u op de respectievelijke productpagina van de speeltoestellen. De Augmented Reality-functie opent automatisch op uw smartphone. Deze actie kan enkele seconden in beslag nemen. Plaats het gewenste speeltoestel in uw tuin. Hiervoor hoeft u alleen maar uw mobiel op de gewenste locatie heen en weer te bewegen.Belangrijk: u heeft voldoende ruimte nodig om het speeltoestel op ware grootte te plaatsen. U kunt het speeltoestel naar wens verplaatsen en/of draaien.
Hoe werkt de Augmented Reality-functie via mijn desktop?
Desktop versie: Klik op de link: "Speeltoestel in 3D-ware grootte in de tuin projecteren" De link vindt u op de respectievelijke productpagina van de speeltoestellen. Scan de QR-code met de camera van uw smartphone. Plaats het gewenste speeltoestel in uw tuin. Hiervoor hoeft u alleen maar uw mobiel op de gewenste locatie heen en weer te bewegen.Belangrijk: u heeft voldoende ruimte nodig om het speeltoestel op ware grootte te plaatsen. U kunt het speeltoestel naar wens verplaatsen en/of draaien.
Welke toestellen kan ik met de Augmented Reality-functie in mijn tuin bekijken?
Alle speeltoestellen met AR-functie vindt u hier
Welke smartphones ondersteunen de Augmented Reality-functie?
Een lijst met alle compatibele apparaten vindt u hier Als uw smartphone niet in de lijst staat, vinden wij dat erg vervelend. We werken er hard aan om onze lijst uit te breiden.
View all
Kwaliteit en garantie
Hoelang is de garantie op Wickey speeltoestellen?
Omdat wij het volste vertrouwen hebben in onze producten, geven wij u 10 jaar garantie* op alle houten onderdelen, wanneer u tegelijkertijd bij uw bestelling onze eigen ankers besteld. In alle andere gevallen is de wettelijke garantie van 2 jaar van toepassing. * De vermelde garantie geldt voor alle houten onderdelen, bij het gelijktijdig aanschaffen van onze eigen ankers. In alle overige gevallen geldt de wettelijke garantie. Meer informatie over garantie en garantiebepalingen vindt je in onze garantievoorwaarden.
Vanaf wanneer begint de garantieperiode?
De garantieperiode begint bij het ontvangen van de producten. De wettelijke rechten van de consument (het garantierecht als ook het herroepingsrecht) worden niet beperkt door de garantie.
Wanneer is er geen sprake van garantie?
De garantie is een duurzaamheidsgarantie op alle houten onderdelen van het gekochte artikel. Deze garantie is alleen van toepassing indien bij het gekochte artikel tenminste één van onze eigen ankers is gekocht. Indien dit niet het geval is, heeft de klant na het verstrijken van de wettelijke garantie geen verdere garantieaanspraak op de beschadigde houten onderdelen. Er geldt ook geen verdere garantieaanspraak, als de klant of een derde partij zelf schade aan het hout toebrengt door de verkeerde montage, onjuist gebruik of de onjuiste opslag. Verder is schade die ontstaat door vandalisme door de consument of door een derde partij uitgesloten van garantie. Ook uitgesloten zijn typische houteigenschappen en schade door weeromstandigheden.
View all
Info over ons hout
Welk hout gebruikt Wickey?
Het geïmpregneerde Wickey dennen- of sparrenhout is afkomstig van een natuurlijke en duurzame teelt en staat voor een lange levensduur buitenshuis. Hierdoor hebben onze producten een hoogwaardige standaard en is uitbundig en veilig speelplezier gegarandeerd!
Zijn scheuren, knoesten en groene verkleuringen in het hout normaal?
Hout is een natuurproduct en geen boom is hetzelfde. Kleine scheurtjes of knoesten zijn hierdoor gebruikelijk. Volgens DIN-norm 4074 worden de statische eigenschappen van het hout niet beïnvloed door scheuren onder een kwart van de lengte of dikte van de balk – integendeel, ze tonen zelfs aan dat het hout nog steeds werkt!
Waarom krimpt of zet het hout zo vaak uit?
Bij een bijzonder droge of vochtige opslag kan het gebeuren dat het hout iets krimpt of uitzet. Dat is niet vreemd en zelfs goed, zodat het hout optimaal bestand is tegen invloeden van buitenaf.
Er zitten groenachtige/witte vlekken op mijn speeltoestel. Is dit schimmel?
Indien je Wickey product op enkele plaatsen witte of groenachtige verkleuringen heeft, is dit geen reden om je zorgen te maken: het kan gebeuren dat zouten uit het hout en de impregnatie zich aan de oppervlakte ophopen en eruit komen. Deze vlekken kun je negeren. Indien ze je toch storen, kun je de betreffende plekken een beetje opschuren.
Wat betekent het als hout onder keteldruk geïmpregneerd is?
Ons hout staat voor jarenlang speelplezier en om dit te garanderen, wordt het houdbaar gemaakt. Hiervoor impregneren we het hout onder keteldruk. Hierbij worden beschermende zouten onder hoge druk in het hout geperst, waardoor het hout permanent beschermd is tegen insecten, schimmels, rot en voortdurend contact met zand en water.
Het hout is vochtig. Is dit normaal?
Over het algemeen is vocht geen reden tot zorg: wij weten uit ervaring dat het enige tijd kan duren tot het vocht dat tijdens het impregnatieproces is ontstaan weer uit het hout verdwenen is. Belangrijk is vooral dat het hout direct na ontvangst uitgepakt wordt en droog wordt opgeslagen tot het wordt opgebouwd.
Moet het hout van het speeltoestel gebeitst worden en welke beits is hiervoor geschikt?
Je hoeft het hout niet extra te beitsen of te lakken. Door de weerbestendige keteldruk-impregnatie is het speeltoestel beschermt tegen weer en wind. Mocht je het toestel toch graag willen lakken, dan kun je het hout natuurlijk nog met een speciale beschermende lak of beits, die volgens DIN EN 71 deel 3 gecertificeerd is, behandelen. Deze zijn zowel kind- als milieuvriendelijk.
Mag het hout van het speeltoestel geverfd of gelakt worden?
Als u uw speeltoestel wilt opfrissen of veranderen, bent u vrij om dat te doen! Om aanspraak op uw garantie te behouden, dient u echter het volgende in acht te nehmen: voor het behoud van de houtkwaliteit en -levensduur mogen uitsluitend ademende of permanent beschermende lakken worden gebruikt die volgens DIN EN 71 deel 3 zijn gecertificeerd. Deze verf is niet schadelijk voor uw kind en werden voor het gebruik bij kinderen getest.Tip: Schuur het hout met schuurpapier voordat u gaat schilderen. De verf hecht niet alleen beter op een ruw oppervlak, maar u verwijderd zo ook onzuiverheden op het houtoppervlak.
Wat kan ik tegen de groenachtige vlekken doen?
Doordat het hout onder keteldruk geïmpregneerd is en door het constante uitzetten en krimpen van het hout, kan het gebeurden dat er op enkele plaatsen zout naar buiten komt. Dit kun je gemakkelijk een beetje opschuren of gewoon zo laten indien het je niet stoort.
Hoe ga ik het krimpen en uitzetten van het hout tegen?
Als hout vochtig of voor langere duur opgeslagen wordt, kan het gebeuren dat het volume van het hout veranderd. Om dit te voorkomen, moet je het op een droge plek en niet voor al te lange tijd opslaan. Je wilt je kinderen toch niet te lang op hun gloednieuwe Wickey speeltoestel laten wachten, of wel?
View all